Çikolatalı Yulaflı Kurabiye

00:07










     Bu kavanoza bayılıyorum! İçindeki bütün malzemeleri bir kaba boşaltıp, 1 yumurta ve oda sıcaklığında 1/2 su bardağı tereyağıyla yoğuruyorum, yuvarlıyorum, fırına veriyorum ve kurabiyelerim hazır =)
Mutfağı ve abur cuburu sevenlere mükemmel bir hediye! Ben bu tarifi bol çikolatalı hazırladım, ancak çikolata yerine kuru meyveler vs. kullanabilirsiniz.

     Bu sefer, kocaman dev kurabiyeler hazırladım. Tariften 10 adet çıktı. Orta boy, 2-3 cm çapında yuvarlaklar yapınca, 16-198 kurabiye elde ediyorsunuz. Ancak pişme süresi değişebiliyor. Orta boylarda 15-16 dk yeterli olurken, büyüklerde 20-21 dakika gerekebiliyor. Kurabiyeler altın rengi olmalılar. Ve Unutmayın! Fırından çıkınca yumusak olurlar, soğudukça sertleşir ve kıtir kıtır olurlar, Ortaları ise yumuşacık kalır. 
Vereceğım tarif 100 cl'lik bir kavanoz içindir. Benim kullandığım kavanozun boyu 18 cm, çapı ise yaklaşık 9 cm.












Kurabiye kavanozu için:

1 1/3 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1/4 çay kaşığı tuz
1 su bardağı yulaf
1 1/2 su bardağı değişik renklerde damla çikolata
1/2 su bardağı esmer şeker
1/2 su bardaği beyaz şeker
1/3-1/2 su bardağı iri kıyım ceviz veya fındık


Pişirmeden önce:
1yumurta
½ su bardağı tereyağ


    Unu, kabartma tozunu, karbonatı, tuzu karıştırın. Kavanozun dibine kaşık yardımıyla koyun ve düzleştirin. Yulafı ekleyin. Renkli çikolata katlarını ya da zevkinize göre kuru meyveleri dizin. Esmer şekeri, beyaz şekeri ve son olarak iri kıyım cevizi ekleyin. Her kat arasında kaşık yardımıyla bastırın ve sıkıştırın. Kavanozu kapatın ve süsleyin =) Minik bir kullanım kılavuzu ekleyin vs...
Bu kavanozda kullanılan bütün malzemeler kurudur, hangisinin en son kullanma tarihi en yakınsa, kavanoz içın de o geçerlidir diye düşünüyorum.






   Gelelim bu kurabiyenin hazırlanışına!

Bütün kavanoz bir kaba dökülür. İçine 1 yumurta ve 1/2 su bardağı oda sıcaklığında-eritilmiş tereyağ/margarin eklenir. Yoğrulur. Hamurdan 2-3 cm çapında toplar yapılır, hafif yassılaştırılıp yağlı kağıt serili tepsiye dizilir. Pişerken kurabiyeler genişleyeceği için, aralarında mesafe bırakmaya özen gösterilir. Önceden, 180 °C 'ye ısıtılmış fırında 14-16 dakika pişirilir. 

Beyaz çikolata fanı olmasamda bu kurabiyeye çok yakıştığını söylemeliyim. Fırında karamelize olan beyaz çikolatanın lezzeti çok farklı.