EKMEKSIZ BURGER

00:09 No Comments

    



    Hamburgerin kökeni Orta Asya’da yaşamış olan Tatar Türkleri’ne dayanır. Tatar atlıları, çiğ eti eğerlerinin altında taşıdıkları  uzun seferlerde atın hareketleri sonucunda oluşan ısıyla,  etin, az da olsa piştiğini ve daha kolay çiğnenebilir hale geldiğini keşfettiler. Asya steplerindeki uzun seferlerinin sonunda bu ete; tuz, biber ve soğan da ilave ettiler ve  ‘Tatar Bifteği' tarifi ortaya çıktı.

    Almanya'nın Hamburg şehrinden bir tüccar, Orta Asya'da 19. yüzyılın ortalarında Tatar Bifteği'ni tatmış ve Almanya'ya getirerek Hamburg Bifteği olarak sunmuş. Bir aşçı bu eti kızartmış ve ona 'Hamburg'a ait' anlamında “hamburger” adını vermiş. Amerika’nın keşfinden sonra buraya göç eden Almanlar sayesinde de hamburger, hızlı tüketimin revaçta olduğu topraklarda yayılıp, ününe ün katmış.




   EKMEKSİZ BURGER

    Bazıları bana diyecek ki "ekmeksiz burger mi olur, yemekten anlamıyor musun sen!”. Bence,  her yemeğe kendi yorumumuzu katıp kişiselleştirebiliriz. Küçükken, kendi isteğiyle hamburger yemeyen nadir çocuklardandım. Zamanla, bedenimi dinleyerek nasıl beslenmem gerektiğini öğrendim ve karbonhidratlarla, proteinleri beraber yememenin bana iyi geldiğini farkettim. Ekmeksiz bir burger yapmaya karar verdim. Ekmeksiz olmuşken yağsız da olsun istedim ve iki köfte arasında, sote istridye mantarı hazırladım. Ortaya çıkan lezzet bombardımanı müthiş!


    İstiridye mantarlarını sadece kızgın tavada, birkaç damla zeytinyağında 2-3 dakika soteledim ve ardından tuz - kıyılmış maydanoz ekledim.
Bütün taze otları ince ince kıydım. Yazılı bütün malzemeleri 1-2 dakika yavaşça yoğurdum. Çok yoğurursanız, et sertleşebilir. 

    Bu tarifte yağsız bonfile seçtim. Daha bol lezzet için antrikot gibi yağlı bir et kullanabilirsiniz. Daha bol lezzet ise yağ demek. Yağların aromaları hapsetme özellikleri vardır, bu nedenle yağlı yemekler bize daha lezzetli gelir. Ancak, aromaları ve tadı arttırırsak, yağın yokluğunun eksikliğini de gidermiş oluruz. Bu nedenle, baharatlar ve taze otlardan oluşan bolca aromatiğin bu tarife yakışacağını düşündüm.

    2-3 cm kalınlığında köfteler hazırladım ve az zeytinyağında  pişirdim. İlk başta çok yüksek ateşte başladım ki güzelce renklenip mühürlensinler. İki taraf da birer dakika renklendikten sonra, kısık ateşte, üzeri hafif kapalı pişirmeyi, 5-6 dakikada tamamladım. Ateşten aldığım köfteleri, servis etmeden önce 2-3 dakika kadar dinlendirdim. 

   
  Unutmayın! Izgara etler, piştikleri sürenin yaklaşık yarısı kadar dinlendirilmelidirler. Böylece pişerken, çepere doğru çekilen su, heryere eşit olarak yayılır ve etinizin her tarafı aynı yumuşaklıkta olur. 
Mükemmel bir hamburgerin içi, 70-74°C arasında olmalıdır. Ancak et, 77°C’de iyi pişmiş kıvamına gelir. Eğer etinizi daha çok pişmiş seviyorsanız, tavaya koymadan önce ortasına bir delik açabilirsiniz. Ortası pişerken birleşir ve daha çok pişer.



500 gr bonfileden az yağlı dana kıyma
1 diş renlenemiş sarımsak
1 yemek kaşığı paprika salçası
1 avuç maydanoz
1 tutam kurutulmuş biberiye
1 avuç taze reyhan
1 avuç dereotu dereotu
1 çay kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı hardal
2 çay kaşığı sumak
1 çay kaşığı köri
2 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı tuz
1 tutam beyaz biber
 1 tutam tarçın
8-10 dal frenk soğanı


0 yorum:

Yorum Gönder