Evde çocukla oynanan oyunlar

11:27 No Comments

Yılbaşından önce Elif'in okulunda Rehberlik öğretmeni ile görüşmem vardı.

Okul ilk başladığı zamanlarda Elif'te varolan ve zamanla azalan kimse benimle oynamıyor hiç arkadaşım yok sendromlarından bahsettim kendisine.Uzun uzun bu konuda konuştuk.Öğretmenimiz okulda Elif'i devamlı gözlemlediğini ilk başlarda varolan bu sıkıntının zamanla azaldığını ve hatta şimdilerde hiç kalmadığını arkadaşları ile gayet uyumlu ve mutlu olduğunu anlattı.Tabi bu duruma sebep olan faktörlerin başında tek çocuk olmasının ve biraz da baskın karakterli olmasından bahsetti.

Oyun oynarken hep kendi istediğinin olmasını yenilgiyi çok kolay kabullenemediğini falan söyledi.Fakat zamanla konuşarak durumu ona kabullendirdiğini ve şimdi bir sorun olmadığını anlattı.

Bize önerisi de evde aile oyunları oynamamız yönündeydi.

Biz de ilk olarak bir Monopoly City oyunu alarak başladık işe ve yılbaşı gecesi bayağı uzun süre Monopoly oynadık.Oyunu oynarken Elif'teki kazanma hırsını farkettik ve onu törpülemek için uğraştık babası ve ben.

Bir kere ille Elif kazansın diye uğraşmadık herkes hırsla oyuna asıldı ve Elif'le bu durum da açık açık konuşuldu.Hepimizin birer oyuncu olduğumuz ve kazanmak için oynadığımız anlatıldı.Başlangıçta kaybettikçe üzüldü,hırs yaptı fakat sonraki bir kaç gün tekrar oynadıkça durumu farklılaştı yenilgiyi de kabullenmeye ve mızıkçılık yapmamaya başladı.

Kısaca öğretmenimizin de önerisiyle evimizde ailece oyun seansları düzenlemeye başladık.İlk Monopoly ile başladık şimdi sırada Macera ormanı isimli bir oyun var onu alıp onu da oynayacağız.Böylece hem birlikte vakit geçiriyoruz hem de Elif'i oyun oynarken gözlemleyip hatalı olduğu durumları düzeltmesini istiyoruz.Zira arkadaşları ile oynarlarken malesef ki çocuklar bizler kadar hoşgörülü olmayıp birbirlerini kırabiliyorlar.

Cocuklar oyunla , oynadikca ögreniyor ve sekileniyor gercekten.
Biz büyük oglumla cok uzun süreli ve cesitli kutu oyunlariyla vakit gecirirdik. Onun gelisimine cok faydasi oldu. Okula baslayip zamanimiz ve sabrimiz tükendikce azalmisti bu oyun zamanlarimiz.
Denis'in psikolog görüsmesinde uzman Denis'in hayatinin renksiz oldugundan ve evin icinde yapay hareketlilikten bahsetmisti. Demek ki uzun yillar yaptigimiz oyun zamanlarini epeyce ihmal etmisiz. Simdi kardesiyle ve bizimle yine oynuyor. Hem kardesiyle yakinlasip, birlikte zaman gecirebiliyor hem de onlarin bilgisini kontrol edebiliyorum.

Bu ara memory benzeri hafiza- konsentrasyon ve formlari tanima gibi kutu oyunlari oynuyoruz.
Kücük oglum abisinin sayesinde cok sey ögrendi ve oyun kabiliyeti-uyumu gelisti. Denis eskiden cok mizmizlanir, hirslanir aglanirdi. Kücük daha sabirli ve azimli.

Bol oyunlu günler )
Bizim öğretmenimizin tavsiyesi Macera Ormanı adlı oyun.

Nette biraz araştırdım ve bakım oyun nasıl anlatılıyor.Okudukça çok faydalı olacağına daha çok inandım.

En kısa sürede temin edeceğim bu oyunu.

OYUN HAKKINDA BİLGİ

Bu oyunda 06-12 yaş arasındaki çocukların duygularını uygun biçimde ifade etmeyi, davranışlarını kontrol edebilmeyi, bir şey yapmadan önce düşünmeyi, plan yapabilmeyi öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla üretilmiştir. 2-6 Kişi ile oynanır.

Oyunda Duygular Vadisi, Bataklık (Ayağın Kaydı), Çıkmaz Yol, Söyleneni Yap Yolu, Dur, Sıkıntı Ormanı, Gevşeme Yolu, Düşünme Tepesi ve Karmaşa Mağarası (Kafan Karıştı) bölümleri bulunmaktadır.

*Duygular bölümü çocukların duygularını tanımalarına, uygun biçimde ifade edebilmelerine ve kendi kendilerini denetlemeleri için gerekli olan strese ilişkin ilk işaretleri öğrenmelerine yardımcı olur. Ağırlıklı olarak dört ana duygu ( kızgınlık, üzüntü, mutluluk ve korku) üzerinde odaklanılmasına karşın oyuncular, kişisel deneyimlerini açıklamaları elden geldiğince değişik duygu sözcüklerini düşünmek üzere cesaretlendirilirler.

* Dur bölümü çocukların hareket etmeden yada tepkide bulunmadan önce kendilerini kontrol etmeyi ve başardıkları bir davranışı durdurmayı öğrenmelerine yardımcı olur.

* Gevşe bölümü çocukların rahatlamayı öğrenmelerine yardımcı olur. Rahatlama yeteneği, çocukların kendi kendini denetlemeyi öğrenmelerinde önemli bir beceridir.

* Düşün bölümü çocukların sorunları bütünüyle düşünmelerine, uygun bir plan yapmalarına yardımcı olur. Bu yetenek kendi kendini denetlemeyi başarmada ön koşuldur.

* Çıkmaz Yol, Bataklık (Ayağın Kaydı), Sıkıntı Ormanı, Karmaşa Mağarası (Kafan Karıştı) bölümleri oyundaki tuzaklardır. Bu tuzaklar çocuğun yaşadıklarını ve duygularını anababalar (tedavi ekibi) ile paylaşmalarını sağlar. Aynı zamanda anababalar çocuğun yaşadıkları ile duygularından haberdar olur.

Bu oyun:

* Anababayla oynandığında anababanın (tüm aile bireyleriyle oynandığında aile bireylerinin) birbirlerine yakınlaşmasını ve birbirlerini tanımalarını sağlar,

* Çocuğun duyguları, yaşadığı olaylar ve sorunlara nasıl yaklaştığı konusunda anababaya detaylı bilgiler sağlar,

* Çocuğuyla ne oynayacağını bilemeyen, oyun oynayamayan anababalar için kolay bir oyun aracıdır. Özel Zaman Uygulamasında kullanılabilinir.

Diğer Oyun Yazılarımız;
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/evde-cocukla-oynanan-oyunlar.html
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/cocuklarla-evde-oynayabileceginiz-oyun.html
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/baz-cocuk-oyunlar-ve-bu-oyunlar-nasl.html
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/2-3-yas-cocuklar-icin-evde-yaratc-oyun.html
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/cocuklar-evde-ne-oynayabilir.html
http://etkinlik.blogspot.com/2013/12/sokakta-ve-evde-oynanan-oyunlar-1.html


0 yorum:

Yorum Gönder