Gaziantep’te Bir Başarı Hikayesi [M.Adil Kasapseçkin İlk(öğretim) Okulu]

21:57

Bir alanda sorun ya da sorunlarla karşılaşıldığında çözüme ulaşmak için çeşitli yöntemler kullanılır. Bu yöntemler arasında en çok tercih edilen iki yol vardır: Bunlar;
  1. Sorunu/problemi kesin olarak tanımlayıp duruma özgü bir çözüm üretmek ya da
  2. Benzer bir sorunun çözümünde kullanılan yöntem(ler)i kullanmak olarak ifade edilebilir.
Bilindiği üzere Gaziantep’in akademik anlamda eğitimdeki en büyük sorunu olarak merkezi sınavlardaki başarısızlık gösterilmektedir. Aslında bu sorunun çözümünde gösterilen gayretlerin bu yazının kaleme alındığı tarihe kadar da tatminkar çözümler ortaya koymadığı söylenebilir. Özellikle bu sorunun neredeyse son on yıldır bir büyüme eğilimi gösterdiği ve  Gaziantep’in bu bağlamda ciddi anlamda bir erozyon yaşadığı da aşikardır.
Tüm bunların yanında Gaziantep’te merkezi sınavlarda alınan başarısız sonuçların önüne geçmek için üretilen kısa süre çözüm girişimleri öngörülen hedeflere ulaşmamıştır. Özellikle son yıllarda SODES ve benzeri projeler yoluyla çoktan seçmeli test çözmeye dönük becerilerin geliştirilmeye çalışılması (taşıma suyla değirmen dönmez) ya da değerler eğitimi bağlamında çeşitli etkinliklerin (pahalı etkinlikler) gerçekleştirilmesi işe yaramamıştır. Ancak Gaziantep’in bazı okulları herhangi bir proje desteği almadan bu erozyona karşı dimdik ayakta kalmakta ve çocuklarını bu erozyondan kurtarmak isteyen birçok ailenin sığındıkları liman olmaktadır. Bu okullardan birisi de Mehmet Adil Kasapseçkin İlköğretim Okulu’dur.
Gaziantep’te eğitimin sorunlarına çözüm üretmek amacıyla çok sayıda insanın amiyane tabiriyle kafa patlattığı, ancak üretilen çözümlerin işe yaramadığı bilindiğine göre; bu kadar emek, zaman ve paranın harcandığı bir süreçte şu soruları sormanın zamanı gelmiştir: “M.Adil Kasapseçkin İlk(öğretim) Okulu’nun başarısında hangi faktörler rol oynamaktadır? Çeşitli periyotlarla yönetici, öğretmen, öğrenci ve tabiatıyla velilerin değişmesine rağmen başarı istikrarlı bir şekilde nasıl sürdürülmektedir? Başarının sırrı nedir? Bu sır diğer okulların işine yarayabilecek özellikler taşımakta mıdır?
Şimdi bu soruların cevabını bulmak için uzun bir süreç gerekmektedir. Ancak bu süreç öyle bir iki anket yapmak, birkaç öğretmenle ya da yöneticiyle görüşmekle geçiştirilemeyecek; ya da “araştırmaya ne gerek var; tabii ki veli desteği! ifadesiyle yetinilmeyecek kadar da önemlidir. Burada yapılması gereken M.Adil Kasapseçkin İlk(öğretim) Okulu’nun kültürünün detaylı bir şekilde sistematik yollarla incelenmesi ve istikrarlı bir şekilde devam eden başarı grafiğinin bu kültürden kaynaklanıp kaynaklanmadığının belirlenmesidir (etnografi). Ancak bunu yaparken sadece merkezi sınavlardaki başarı grafiğine odaklanılmamalı, M.Adil Kasapseçkin İlk(öğretim) Okulu’nun değerler eğitimi, sanat ve diğer konulardaki başarıları da ele alınmalıdır. Belki de odaklanılması gereken husus merkezi sınav sonuçları yerine bu alanlarda kat edilen yol olmalıdır. Tabii bu tür bir inceleme birkaç yıl alabilir. Burada çeşitli projelerle kaybedilen paranın, emeğin ve zamanın çok azını kullanarak daha nitelikli ve uzun soluklu çözümlerin ortaya çıkacağı da öngörülebilir.
Son söz olarak;
Her insanın bir hikayesi olduğu gibi aslında canlı organizmalar olarak tarif edilebilecek okulların da kendilerine özgü birer hikayesi vardır. M.Adil Kasapseçkin İlk(öğretim) Okulu’nun hikayesi, Gaziantep’e özgü yani bize özgü çözümler ortaya koyabilir. Evet, bizim sorunlarımıza bizim çözümlerimizi üretmenin vakti gelmiştir ve belki de çözüm yanı başımızdadır. Ne dersiniz?